My mom kept my Bible safe

I grew up in a christian family and we went to church every Sunday (my family still do). I had a good life and I am still having a good life. Maybe it's me that is ungrateful who doesnt clearly thinks that it's God who bless me with my life and everything in it. I am very lucky and I often remind myself of how fortuned I am, I know that. I am thankful for that. In my early teenage I kind of grew out of the religious thing. But it does happen sometimes that I still talk to God and pray, just not that often. But I might be headed in that direction.

Yesterday, I went to visit my parents house, my mom and I had a good talk about some deep stuff and suddenly she says: "Hey, I got your bible in my nightstand." I was like whaaat? So, now I got my Bible back that has been gone for many years. I am amazed by the fact that my mom actually has been keeping my Bible with her. All this years I've been lost? Has she been waiting for me to someday maybe come back to God? I feel like I might be ready for a true and honest way to get to know God. They talk so warmthly about Him, there must be something very special... I'm for sure gonna start reading my Bible... let's go.

My Bible.
image description

Do You Read The Bible? Do you Believe what the Bible tells us?


På Svenska: Jag växte upp i en kristen familj och vi gick i kyrkan varje söndag (min familj gör det fortfarande). Jag hade ett bra liv och jag har fortfarande ett bra liv. Kanske är det jag som är otacksam som inte uppenbart tycker att det är Gud som har välsignat mig med mitt liv och allt i det. Jag är väldigt lycklig och jag påminner ofta mig själv om hur bra jag har det, det är jag medveten omo. Jag är tacksam för det. I min tidiga tonår växte jag ur det religiösa. Men det händer ibland att jag fortfarande pratar med Gud och ber, bara inte så ofta. Men kanske kan jag vara på väg mot den riktningen.

Igår besökte jag mina föräldrar hus, min mamma och jag hade ett bra samtal om några djupa saker och plötsligt säger hon: "Ey, jag har din bibel i mitt nattduksbord" Jag bara Va? Så, nu fick jag min bibel tillbaka, som har varit borta i många år. Jag är förvånad över det faktum att min mamma faktiskt förvarat min bibel med henne. Alla dessa år jag varit borta från Gud.. Så har hon säkert väntat på mig, att en dag kanske komma tillbaka till Gud? Jag känner att jag kan vara redo för ett äkta och ärligt sätt att lära känna Gud på nu. De pratar varmt om honom, det måste finnas något väldigt speciellt ... Jag ska i alla fall börja läsa min bibel ... sätt igång.

Har du läst Bibeln? Tror du på vad Bibeln säger?

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0